Celkový počet zobrazení stránky

12. 9. 2013

Patinovanie s octom.



Kuchyňa na chalupe ešte sále nie je podľa mojich predstáv a neustále sa niečo prerába. Teraz to bola pracovná doska na kuchynskom pulte, ktorá bola pôvodne prelakovaná tmavým lakom a po obrúsení zostalo drevo svetlé.
 Potrebovala som získať odtieň dreva, ktorý by sa podobal  už upraveným stoličkám a stolu.
A tak, chtiac-nechtiac, som zvolila "smradľavú octovú metódu".
Ak si pamätáte, v aprílovom príspevku "polica na kvety" som vyskúšala patinovať drevo extraktom  z octu a drátenky. 
Teraz som sa k tejto metóde vrátila, len som zmenila pracovný postup.
  •  dosku som nenatierala odvarom z čierneho čaju
  •  extraktom z octu a drátenky som natrela najskôr asi jednu tretinu dosky. Prebytočnú vlhkosť z dreva som ihneď poriadne poutierala suchou handričkou, aby sa ocot do dosky nasiakol čo najmenej a postupne som natrela celú plochu. 
  • po zaschnutí som drevo poriadne zbrúsila brúsnym papierom a doska sa ešte nechala vetrať týždeň v garáži
Po týždni sa bez octového zápachu vrátila na svoje miesto a dostala poslednú kozmetickú úpravu s voskom.

A ďalšia časť kuchyni je hotová  podľa mojich predstáv.




...lepší obrázok nemám, ale je tu vidno mokrú vrchnú časť a spodná strana, ten tmavý fliačik, je vysušený handričkou . A neverili by ste, použila som roztok, ktorý som si pripravila ešte v apríli na policu a drátenka sa za tú dobu  v octe úplne rozpadla.


Dievčatá, v komentároch  polica na kvety ste sa pýtali akú drátenku som použila, že vám roztok nehrdzavie.
Použila som najlacnejšiu obyčajnú drátenku bez povrchovej úpravy a obyčajný kuchynský ocot.


Vaša Jana

22 komentárov:

  1. Bože Jani, Ty si tak neskutočne šikovná. Ja len zíram s otvorenou pusou. Nádhera. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Až sem "cítim" vôňu mokrého dreva... ;-)
    Veru krásny odtieň si dosiahla. Nás asi čaká o rok, alebo dva niečo podobné. Kuchynskú dosku na chalúpke máme nalakovanú a už sa pri umývadle lak odlupuje. Tak budeme brúsiť a voskovať. Uvidím, či bude treba aj moriť na farebno, ale tento tvoj postup sa mi páči. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Janka krásne je to ,šikulka aj trpezlivá. Obdivujem. Ale ťažko by som si vyberala, stôl bol krásny aj pred úpravov. &Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahojky Jani,

    opět překrásné fotečky. Moc se mi líbí. Patinováno pomoci octu a drátěnky je zajímavé a možná i já vyzkouším, díky za tip.

    Krásný den. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no Janka....máš to nádherné...
    ja som miesto nehrdzavejúcej drôtenky použila staré zhrdzavené klince a šrubky...
    a ke%d som natierala bez predošlého čaju, tak mi drevo chytilo na hrdzavo, nie tak do siva...asi to bude aj drevom...každé farbí inak...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Obdivuju co všechno se dá použít. Moc pěkný.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neskutočné!!!! Máš môj obdiv. Doska má teraz veľmi zaujímavú farbu... jednoduché a pekné.
    Prajem ti pekný víkend:)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Janko, ty jsi šikulka! U Vás by se mi moooc líbilo ...
    Krásný konec týdne, pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jani, jsi hotový patinovací profík! Nádherné fotky z kuchyně!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Keď sa snúbi fantázia a šikovné ručičky, vznikne nádherné dielko.
    Kuchyňa sa mi veľmi páči. Tiež túžim po chalúpke a starých haraburdách, ktoré by som si upravila, no zatiaľ sa akosi nedarí.
    Maj krásny víkend.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Janka, skvelá práca ako vždy! Tento postup používam takmer vždy, kvôli farebnému efektu, odkedy si dala príspevok o polici. Ja som takisto použila najlacnejšiu drôtenku z Jednoty. Ale zhrdzavenie roztoku tuším trvalo niekoľko dní, taktiež som si myslela, že z toho nič nebude. Vyzerá to u teba skvelo. Maj sa krásne!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Milá Janičko,jsi pro mě velice cenná studnice inspirace.Jsem moc ráda,že si mohu něco hezkého udělat podle tebe!Máš vše moc hezké a vkusné.Opravdový krásný vytvořený domov! Daja

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Janičko, nádherná skříňka i proměna ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Jani to je paradna zmena, mas sikovne rucicky :) Mira...

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Janičko, máš proměnu na 1! Víš co mě už dávno napadlo, jestli by se drátěnka rozpustila v naředěné kyselině citronové. Zatím jsem to nestihla vyzkoušet... Krásný týden Věra ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Janka premena je perfektná a skrinka je prekrásna,ďakujem za tip a určite vyskúšam...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ahoj,krasna tvorba naozaj.smiem vediet aka biela bola pouzita?DAKUJEM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ....používamvodou riediteľne farby Balakryl, Slovakryl, Ekokryl

      Odstrániť
  18. prekrásne vecičky si vieš vyrobiť,chcem sa spýtať na ten košíček zo špagátika na prádlo,je naň i nejaký postup a dostať takýto špagátik kúpiť? A ešte sa chcem spýtať na prenos obrázku pomocou papiera na pečenie. Netreba to ničím vlhčiť,pretlačí sa iba pritlačením lyžikčkou?

    OdpovedaťOdstrániť