Celkový počet zobrazení stránky

4. 4. 2013

Azalka.


              ....v nákupnom centre pre záhradkárov som už tento rok neodolala a kúpila si japonskú azalku obsypanú drobnými kvetmi. 
Vždy som váhala nad kúpou drobného kríka, ktorý pre svoj dokonalý vzhľad potrebuje kyslú pôdu, dostatok vlahy a naša záhrada tieto podmienky nespĺňa.
 Zem  na chalupe je poriadna hlinačka:-),  keď prší na čižmách zostane nalepená tona bahna a v suchom lete je ako kameň do ktorej ani motykou nezakopneš. 
 Najlepším riešením, aby azalka prežila je zasadiť ju do špeciálneho substrátu pre kyslomilné rastliny a na povrch nastlať mulč pre dostatok vlahy. 
Ak sa krásavica v záhrade udomácni na rok k nej pribudnú ďalšie odrody.
V záhrade už má vybrané miesto kde ju posadím, len to počasie sa nevie umúdriť.







Vaša Jana

15 komentárov:

  1. Ahoj Jani, nech sa ti darí pri pestovaní. Minulý rok som si kúpila túto krásku v bielom (keď som dávala príspevok na plechové vedro) a zasadila som ju do špeciálneho substrátu a dala mulčovačku. Asi som ju málo polievala, lebo mi chúďa uhynula. S exotikou si dávam načas pauzu a idem radšej do klasických overených rastliniek, zasadených do zeme :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Verry nice pictures...with a nice plant, with 'sunny' colourful flowers!

    Greetings from Marianne!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milá Janka...Azalka je krásna a verím tomu, že sa jej v tvojej starostlivosti bude dobre dariť.
    Ja sa takto vytešujem z hortenzií. Tiež potrebujú kyslú pôdu. Na meniny som dostala od môjho drahého červenú hortenziu, takže sa moja zbierka rozrastá. Zatiaľ mám bielu, modrú a teraz už červenú. Kríčky sú síce ešte malé, ale časom..........jáj už sa teším na tú nádheru.
    Krásny deň.
    Ľubica

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Janinko,azalka je moc krasna a miva uzasne barvicky,jen me stale krapet evokuje zamecke zahrady a pripomina trosicku rododendronky,tak me pripada,ze se nam az tak na nasi venkovskou zahradku nehodi.Ale mozna se mylim a pochazi ze zahradek nasich babicek,nevis??

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Janka tá farba je krásna. A neboj, hor sa do sadenia. Ja mám na záhrade zasadenú azalku mrazuvzdornú asi päť rokov a zatiaľ sa jej darí. Má svoje stále miesto v polotieni. Pri sadení som jej dopriala hodne rašeliny, ktorú jej pravidelne dopĺňam. Na jeseň trocha zastrihnem. Držím palce. Lenka.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Azalka je opravdu krásná, máme je v zahradě u rodičů a daří se jim tam. Takže držím palce, aby se zabydlela i u vás, když kvete, je to obrovská nádhera. Pa, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jani, je překrásná! Můj tchán myslím dvě má a je na ně hodně pyšný :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Parádní azalka, rozzáří zahrádku ... jen to počasí ještě zahradničení nepřeje! U nás leží sníh a jaro v nedohlednu... Pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ahoj Jani.včera som skúšala pridať komentár,no nešlo to.asi dáka chyba.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ajhľa,dnes sa to už dá.teším sa :-)).krásnu pani azaleovú si si kúpila.verím,že sa jej bude páčiť v záhrade, a bude Ti robiť radosť veľa rokov.ja som si kúpila cez víkend v záhr.centre ranunkulus a vydržal mi "až" jeden deň.z večera do rána úplne odišiel :-)).veľa úspechov,jazmínna

      Odstrániť
  10. Uwielbiam azalię....taka wiosenna....Pozdrawiam pa...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Janičko, je nádherná .... vybrala sis krásnou barvičku ..... tvojí zahrádce bude určitě moc slušet ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Azalku som ešte nemala. Je veľmi krásna a nežná kvetinka, priniesla Ti jar.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Śliczny kwiat, Janeczko :) Bardzo lubię azalie, zwłaszcza białe ... ;) Pozdrawiam - M.

    OdpovedaťOdstrániť