Celkový počet zobrazení stránky

4. 7. 2013

Hortenzia.


Začínajú rozkvitať hortenzie, ktoré patria medzi krásavice každej záhrady a je neuveriteľné ako dokážu zmeniť svoju farbu počas kvitnutia.
Neodolala som a jeden kvet poputoval do vázy, aby som fotoaparátom zachytila jeho krásnu farbu.
V období pred vyzretím kvetu zadržiavajú hortenzie množstvo vody a snaha o usušenie kvetov na začiatku kvitnutia s plne rozvitým, vyfarbeným, bohatým a pevným kvetenstvom bola neúspešná.
Ak máte skúsenosti so sušením hortenzií pred vyzretím kvetu, prosím poradte.
Táto hortenzia sa po vyzretí zafarbí do bordovo-červena a nabudúce Vám ukážem krásavice v mojej záhrade.







  Vaša Jana

14 komentárov:

  1. Hortenzii jsem si taky pořídila, velkokvětou růžovou. Přímo se z ní tají dech. Vidím, že každému dělá parádu. Krásné letní dny L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásavica v ružovom, myslím, že po ružiach, pivóniách a levanduli sú hortenzie ďalšie najobľúbenejšie:) tiež mám v záhradke dve biele, sú ale také miminká krpaté. Balkón som tiež skrášlila jednou bielou a jednou modrou, potom zrejme tiež poputujú do záhradky. Len neviem kam ich zasadím, lebo priame slnko im moc nerobí dobre. Budem sa tešiť na ďalšie krásavice:) Renata

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nádhera....
    neviem ako sušiť pred vyzretím, mne sa to tiež nedarilo.....iba v jeseni

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jani překrásná! Mně se sušení někdy povede a někdy ne, ale spíš se povedou ty, co jsou déle rozkvetlé, ty čerstvé moc ne ....už se těším na tvoje další ukázky ze zahrady:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jani je naozaj nádherná. Skúsenosti so sušením nemám, ale počula som vraj sa môžu odtrhnúť na sušenie až po tom, keď rozkvitne ten malý vnútorný kvietok každého kvetu v strede. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Janko, nádherný květ! Mně na zahradě kvete akorát bílý, už obrovský keř... Zato růžová nekvete, ať dělám, co dělám. Přitom mi mamka napěstovala tu samou ze zmladečku do květníku - a ta nádherně kvete! Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Sú naozaj veľkolepé kvety. Tiež patria medzi moje obľúbené.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Sluší jí to v té vázičce:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. No, páni, to je barvička, nemůžu se ji nabažit, ach... krásné dny přeji :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jani,nevim jak s normalnimi hortenziemi,ale na suseni je pry specielni druh hortenzie,povidala pani majitelka z kvetinarstvi,kde jsem si rezane kupovala a skutecne krasne uschnuly a zachovaly barvu,pry tak na dva roky.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jani, hortenzie se mají k sušení řezat až když květenství je dobře vyzrálé. Prý je vhodné nechat je přejít mrazem. Dají se do vázy s malým množstvím vody(tak 1cm) nebo úplně bez vody a nechají se pozvolna uschnout. Někdo je suší zavěšené, ale já dávám přednost sušení ve váze. Tak mi dělají radost celou dobu, ještě než uschnou. Pokud utrhneš čerstvě vykvetlou hortenzii, tak vždycky uvadne. Hodně úspěchů.

    OdpovedaťOdstrániť