Celkový počet zobrazení stránky

3. 9. 2013

Hortenzie.


Je to neuveriteľné, ako dokáže hortenzia meniť farbu počas kvitnutia. Rôznofarebnosť kvetov na kríku z nej robí ešte viac atraktívnu kvetinu. Skrášľuje záhradu počas celého leta aj napriek tomu, že nevonia.
........
Začína sa obdobie sušenia kvetov hortenzií a ja nebudem písať návody ako správne sušiť. Na internete je ich mnoho, treba si len vybrať a vyskúšať. 
........



.......
Tiež experimentujem so sušením.
 Minulý rok som strihala hortenzie koncom septembra, kvety boli suché,  rovnomerne sfarbené a nebolo čo sušiť. Tento rok suším v malom množstve vody, aby som zachovala rôznofarebnosť kvetov a som veľmi zvedavá ako to dopadne.
........
Skúšam sušíť aj kvety, ktoré kvitli počas celého leta na záhrade. V zime z nich urobím herbár a hortenzia tam určite nebude chýbať.
........



.......
Ako sa menila farba na modrej hortenzii, postupne sa zbierala a sušila a nakoniec vznikol obrázok.
Kvietky sú prilepené Herkulesom a prelakovalé bezfarebným lakom v spreji. 
.......

 




Vaša Jana

28 komentárov:

  1. Jani, takú nádheru som dávno nevidela. To množstvo farieb a ich odtieňov. A čo všetko krásne si z toho vymyslela. Ten obrázok v ráme so sušených hortenzií i listov je prenádherný. A herbár, tak to bude lahôdka. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Janinka,ja nemam slov,ale to koneckoncu u kazdeho z tvych pro mne uzasnych prispevku a fotek.Ty jsi pro mne takova tajna krevni skupina,doslova hltam tve fotky a uplne me srdce povyskoci nad objevenim noveho prispevku.A ten dnesni??Nejen,ze opet samozrejme nezklamal,ale predcil vsechna ma ocekavani o susenych hortenzii.Mam take nasuseno,ale z rezanych koupenych,ktere jsou pro tento ucel pestovane,takze to neni zadny um,ale ty tve...ach..to je neco a jak jsi je dokazala naaranzovat.Moc se tesim na herbar.
    Tve fotografie jsou pro mne jako sen,stale touzim se jedno ocitnout v takovem dome,jako je tvuj.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Jani,musím uznat,že každý Tvůj příspěvek je pro mě zajímavý a krásný!!!!Moc ráda k Tebe chodím jednak se potěšit také se nabít inspirací.Díky Daja.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásné jsou ty sušené hortenzie... moc se Ti to daří, jsem zvědavá jak dopadnou ty v té trošce vody :o) hezký den, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádhera. Obrázek ze sušené hortenzie mě přímo fascinuje.
    Sušené květiny si krásně zachovaly barvu. Budeš mít krásný herbář.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Janko, to je nádhera! Hortenzie jsou tak krásné ve všech odstínech barev ... Také se moc těším na herbář, bude určitě kouzelný! Pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  7. wau, tak to teda bohatá úroda ! ja len zakladám, tak čakám na také množstvo ..
    a ten obrázok so sušenou hortenziou, proste úžas(t)ný. Vicky

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ochhhhh, Jani, to je nádhera. Všetky tie farby, ten herbár aj ten obraz!!!!
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jani nádhera ako vždy,tie hortenzie sú krásne.Moje zostali zelené neviem prečo,pôvodná farba bola krásna ružová.Obrázok je veľmi pekný už teraz sa teším čo vymyslíš nabudúce.Pekné dni.Rena

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj Jani,nevím co pochválit dříve. Úžasné nostalgické fotky, hortenzie v různých odstínech a obrázek ze sušených kvítků je skvělý nápad. Hortenzie miluji, v červnu se těším z prvních kvítků a počátkem podzimu je suším, aby mi dělaly radost přes dlouhou zimu.
    Krásné dny, Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Janka obdivujem tvoju trpezlivosť. Obrázok je nádherný, asi sa inšpirujem. &Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Krásne, nostalgické, nemám slov.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  13. To je parádička, máš ich neúrekom a naozaj rôznofarebné. Páči sa mi aj obrázok.
    Pekný deň, J.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Janičko, krása pohledět. Klid, harmonie... Ten herbář je skvělý nápad. Já jsem o tom taky uvažovala,ale nějak jsem to letos prošvihla, ale na příští rok plánuji určitě. Krásné dny Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Kocham hortensje...Fajne ten obrazek. Bardzo ładna aranżacja i zdjęcia....Pozdrawiam pa..

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Przepiękne! Hortensjowy obrazek - świetny pomysł :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. To je krása, Jani. Děkuji za sdílení a přeji krásné babí léto.
    Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  18. úžasnééééé.Krásné dny Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Jani, už prvními fotkami jsem byla okouzlená, ale tvůj obrázek - nemám slov! Je prostě skvostný!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ahoj Jano, tak jsem se potěšila Tvými příspěvky, jeden lepší než druhý. Nádhera. Slávka

    OdpovedaťOdstrániť
  21. no ty jich máš♥♥ sotva jsme dosbírali levandule, už je tu hortenzie!!líbí se mi ten vylisovaný obrázek - dobrý nápad . Přeji pěkný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
  22. JANI, KRÁSA.
    HORTENZIE MÁM TAKÉ MOC RÁDA.
    MĚJ PĚKNÝ VÍKEND.
    BOHDA

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Krasne hortenzie a uzasny obrazok!
    Ja som susila v glycerine s vodou alebo len vo vode (len kvety, nesmie to mat listy). Dopadlo obidvoje 'uspokojivo'.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Waw, Jani, v sušení jsi teda přeborník, mě to zatím nejde, nějak se mi nedaří .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Janka úroda hortenzie je krásna,tento rok sa mi ju tiež podarilo pekne vysušiť.Máte krásnu chalúpku a fotky sú doslova balzam na dušu.Pozdravujem a prajem pekný deň.Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Wow... så många vackra hortensior!
    Hortensian tillhör min absoluta favorit i blomvärlden. Tyvärr trivs dom inte inne hos mig men ute :)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Milá Jano, horzenzie pro mne mají jakési zvláštní kouzlo, mám je moc ráda a bílou modrou a růžovou máme na zahradě. Trhám je čerstvé a pak, když začnou měnit barvu a odkvétat tak je suším, ale nic podobného se mi zatím napodařilo. Ty vaše hortenzie jsou nádherně barevné a mají krásný tvar. Moc povedený je i obrázek z vylisované hortenzie. Krásné obrázky pro potěšení oka. Moc pěkné, opravdu.
    Pěkný den!

    OdpovedaťOdstrániť